Grę
rozpoczynamy oczywiście od rejestracji w odpowiedniej zakładce. By
zostać uczniem Hogwartu trzeba wypełnić krótki formularz i
zostawić go w komentarzu, resztą zajmuje się dyrekcja. Po
otrzymaniu zaproszenia oraz listu można zacząć tworzyć swoją
kartę postaci.
Karta
postaci to nic innego jak post w blogu, w którym powinny znaleźć
się informacje o jej imieniu, nazwisku, miejscu i dacie urodzenia,
wieku, historii oraz charakterze. Należy również podać rok, który
dana postać spędza w Hogwarcie. Dołączając do bloga nie trzeba
zaczynać od pierwszej klasy, można przykładowo należeć już do
trzeciego roku. Należy jednak dopełnić wszelkich formalności z
tym związanych (oczywiście pilnuje tego dyrekcja, ale prosimy o
współpracę). Proszę pamiętać też o tym, że nie można
zaczynać od roku szóstego i siódmego, ponieważ na piątym roku
zdaje się obowiązkowe SUMY.
PRZYKŁADOWA
KARTA POSTACI
(zdjęcie
postaci lub gif)
Jung
Seoyeon, 18 lat
14-05-1996,
Seul
Rok
drugi
Dom: (tutaj zostawiamy pustą rubryczkę, zostanie ona uzupełniona przez Tiarę Przydziału)
Dom: (tutaj zostawiamy pustą rubryczkę, zostanie ona uzupełniona przez Tiarę Przydziału)
HISTORIA
(tutaj
opisujemy życiorys postaci – informacje o jej narodzinach,
dzieciństwie, reakcje rodziny na jej umiejętności magiczne, bo w
końcu może pochodzić z rodziny czarodziei lub rodziny mugoli;
jakieś szczególne i ważne wydarzenia, które miały miejsce w
życiu naszej postaci i wszystkie inne tym podobne informacje)
CHARAKTER
(wymieniamy
cechy naszej postaci i krótko je uzasadniamy, popieramy sytuacjami i
wydarzeniami z jej życia)
INFORMACJE
DODATKOWE
(rubryczka
ta nie jest obowiązkowa, ale oczywiście mile widziana – tutaj
możemy pisać o wszystkim, czego nie uwzględniliśmy wcześniej: co
lubi nasza postać, a czego nie lubi; co sądzi o magii, czy ma
jakieś szczególne plany na przyszłość itp.)
Karta
powinna być wykonana estetycznie i w miarę poprawnie jeśli chodzi
o gramatykę i ortografię. Nie wolno
jej jednak publikować bez wiedzy i zgody dyrekcji – należy zapisać kartę
w wersji roboczej, a na jej końcu umieścić czerwone słowo
„KONIEC”.
Dzięki temu prefekci będą wiedzieli, że należy ją sprawdzić i
będą mogli ją zaakceptować. Kartę wolno opublikować dopiero
wtedy, gdy napisany przez autora wcześniej napis „KONIEC”
zniknie, a zamiast niego pojawi się „OK”
oraz nazwa domu, do którego Tiara Przydziału przydzieliła postać
(przed publikacją słowa dopisane na zielono należy usunąć).
Prosimy
też o dodawanie do postu etykiety, czyli zwyczajnie imienia i
nazwiska swojej postaci (opcja ta znajduje się po prawej stronie w
ustawieniach posta).
Pod
kartą postaci nie
prowadzi się wątków,
do tego służy NAWIGACJA. Można pod nią jedynie dogadywać się z
autorami co do wspólnych wątków. Dyrekcja ma też prawo
skontaktować się z daną postacią poprzez komentarz pod jej kartą,
dlatego należy sprawdzać ją jak najczęściej.
Po dodaniu swojej karty postaci należy załatwić wszystkie sprawy tak, by prefekci mogli uzupełnić dokumenty ucznia w kartotece pana Filcha. Polecam przejść się do banku Gringotta by wypłacić trochę pieniędzy na zakupy, a następnie wstąpić do Ollivandera i zakupić różdżkę. Kolejną ważną rzeczą jest zakupienie zwierzaka (choć oczywiście nie trzeba tego robić) oraz inne, szkolne zakupy. Kiedy wszystko jest już gotowe, czas pójść na: PARTER > GABINET ARGUSA FILCHA > KARTOTEKA PANA FILCHA > dokumenty naszej postaci. Wyświetli się nam jej dokumentacja. W komentarzu podsumujemy wszystko, czego w niej brakuje, a więc kwotę wypłaconą z banku, kwotę wydaną na zakupy, przedmioty, których się uczy, typ różdżki, który otrzymała oraz zwierzę, jeśli takowe zostało zakupione. Dodatkowe umiejętności trzeba uzyskać w EVENTACH aby mogły one zostać wpisane do dokumentacji.
Kiedy
mamy już wszystko załatwione, czas przejść do wątków.
To
właśnie na wątkach cała gra polega. By zacząć jakiś prowadzić,
można po prostu dogadać się z którymś z autorów pod waszymi
kartami, lub od razu skorzystać z NAWIGACJI po lewej stronie bloga.
Wybieramy miejsce i zaczynamy pisać o tym, co tam robimy. Możemy
wtrącić się do rozmowy osób, które akurat również znajdują
się w danym miejscu lub po prostu kogoś zaczepić. Przejdźmy się
wspólnie do Hogsmeade, pospacerujmy po błoniach przy zamku,
popływajmy w jeziorze albo pójdźmy do łazienki – po to
utworzone zostały te wszystkie miejsca, należy więc z nich
korzystać. Dzięki takiej formule prowadzenia fabuły, wątek ma
szansę tworzyć większa liczba osób bez potrzeby zakładania
wątków grupowych. Wpływa to też na realizm gry i pozwala
wykreować bardziej rozbudowany i ciekawy świat przedstawiony.
W
wątkach prowadzi się życie danej postaci, co oznacza, że należy
pamiętać o uczęszczaniu na lekcje. W salach lekcyjnych co jakiś
czas będzie pojawiało się zadanie, które trzeba wykonać.
Niewywiązanie się z zadania oznacza pewne konsekwencje, czy to w
postaci szlabanu, czy odjętych punktów na rzecz domu. Pod postem
sali lekcyjnej oczywiście prowadzimy też wątki, w końcu po to one
istnieją (ale nie trzeba tego robić).
Nauczyciele
nie istnieją w grze pod taką postacią, jak uczniowie. Panuje
jednak nad nimi DYREKTOR,
więc może zdarzyć się, że pojawią się nagle i przykładowo
odejmą punkty któremuś z uczniów za łamanie szkolnego regulaminu
albo zwrócą mu uwagę za poplamioną szatę...;)
Nad
uczniami władzę i opiekę sprawują PREFEKCI
(po jednym na każdy
dom). Oni również mogą odejmować punkty, znają też wszystkie
szczegóły i sekrety Hogwartu. Chętnie pomogą uczniom i odpowiedzą
na nurtujące ich pytania.
Autor nie może prowadzić naraz więcej niż jednego wątku. Skoro zaczęliśmy już takowy, np. na błoniach, to nie możemy równocześnie prowadzić drugiego gdzie indziej - w końcu nasza postać nie jest w stanie się rozdwoić, żeby przebywać w dwóch miejscach w tym samym czasie.
Wątki
grupowe mają
prawo tworzyć wyłącznie admini (prefekci), jednak wyłącznie
wtedy, gdy cała czwórka przystanie na tę propozycję. Proponuję
jednak zachować je na wyjątkowe okazje.
UWAGA, KIEDY KOŃCZYMY PROWADZIĆ WĄTEK W JEDNYM MIEJSCU I PRZENOSIMY SIĘ W INNE, NALEŻY NA KOŃCU OSTATNIEGO WPISU (KOMENTARZA) UMIEŚCIĆ "[Z/L]" CZYLI "Z LOKACJI". Dzięki temu inni uczniowie będą wiedzieli, że dany uczeń opuścił przykładowo BIBLIOTEKĘ i nie będą próbowali prowadzić z nim wątku (w końcu osoby tej zwyczajnie tam nie ma).
Pamiętajmy również o tym, że nasze postacie nie są wszechwiedzące i nie wiedzą czy poszukiwana przez nich osoba była w jakimś miejscu wcześniej, czy też nie. My to wiemy, bo mamy możliwość odczytania poprzednich komentarzy, ale nasze postaci nie.
Zapraszamy również tutaj na WYCIECZKĘ PO HOGWARCIE! Może przydać się uczniom, którzy wciąż nie mogą się odnaleźć w naszej szkole :)
UWAGA, KIEDY KOŃCZYMY PROWADZIĆ WĄTEK W JEDNYM MIEJSCU I PRZENOSIMY SIĘ W INNE, NALEŻY NA KOŃCU OSTATNIEGO WPISU (KOMENTARZA) UMIEŚCIĆ "[Z/L]" CZYLI "Z LOKACJI". Dzięki temu inni uczniowie będą wiedzieli, że dany uczeń opuścił przykładowo BIBLIOTEKĘ i nie będą próbowali prowadzić z nim wątku (w końcu osoby tej zwyczajnie tam nie ma).
Pamiętajmy również o tym, że nasze postacie nie są wszechwiedzące i nie wiedzą czy poszukiwana przez nich osoba była w jakimś miejscu wcześniej, czy też nie. My to wiemy, bo mamy możliwość odczytania poprzednich komentarzy, ale nasze postaci nie.
Zapraszamy również tutaj na WYCIECZKĘ PO HOGWARCIE! Może przydać się uczniom, którzy wciąż nie mogą się odnaleźć w naszej szkole :)